Més notícies de Editorial

Articles d'opinió per autor

Com podem fer el futbol femení sostenible?

 

Probablement, una pregunta tant qüestionada com reptadora. Però, és reflexionant-hi, com podrem trobar una resposta efectiva. Avui en dia, el màrqueting pretén oferir una promesa per la qual alguns se sentin prou atrets per alliberar recursos com temps, esforç i diners. Per impulsar la sostenibilitat i, en conseqüència, professionalitat del futbol femení, necessitem comprometre'ns amb una promesa irrebutjable.

Però, avui dia, pot viure una jugadora de futbol només amb el seu salari? Algunes sí, moltes no. Segons l'estudi Global Sports Salaries Survey publicat l'any passat, el salari mitjà anual més alt per una jugadora de futbol és de 42.188€ anuals, és a dir, 3.516€ mensuals. Aquestes xifres corresponen a la lliga D1 Féminine. A la competició francesa la segueixen les lligues d'Alemanya i d'Anglaterra, amb salaris mensuals mitjans de 3.088€ i 2.497€, respectivament. La Primera Divisió espanyola va quedar fora de l'estudi, però probablement estaria bastant allunyada d'aquests números.

El camí comença mirant-nos al mirall i reconeixent quin tipus de jugadores, clubs, lligues o federacions hi veiem. És cabdal determinar on som per poder arribar on volem arribar, un escenari amb marques autèntiques i consistents amb la seva filosofia. Fent una introspecció cap als valors, personalitat i història que hem escrit fins a l'actualitat, per trobar el punt de connexió més íntim amb els aficionats d'aquest esport.

Un relat que faci sentir a la comunitat d'aquests protagonistes del futbol femení, orgullosos d'aquest sentiment, independentment del resultat esportiu. Si ens desplacem a la localitat nord-americana de Portland, hi trobarem un equip de dones que aconsegueix una admirable mitjana de 16.000 assistents per partit. La seva màgia es basa en el fort vincle que uneix la cultura de Portland, el seu club de futbol i els valors dels 'riveters'. Un exemple de referència per al màrqueting del futbol femení.

Precisament, el màrqueting, és el que pot ajudar a impulsar jugadores i clubs en tots els sentits. El passat juliol, el Barça va anunciar el fitxatge de la marca nord-americana Stanley Tools com el primer patrocinador de la samarreta de l'equip femení. Per altra banda, s'estima que l'estrella de l'Orlando Pride, Alex Morgan, ingressa com a mínim una quantitat anual que ronda el mig milió d'euros. Sigui més o menys precisa aquesta xifra, l'estudi mencionat anteriorment indica que el sou mitjà mensual de les jugadores dels Estats Units és de 1.919€. Una autèntica privilegiada a anys llum de moltes companyes. Haver treballat la seva imatge amb patrocinadors de la mida de Nike, Coca-Cola o Chevrolet, ha permès Morgan aconseguir ser molt més que sostenible.

Des d'aquesta perspectiva de negoci, l'objectiu principal ha de ser posar en relleu la nostra promesa com a equip, jugadora o competició, de manera que qui l'accepti no pugui evitar recomanar-la. Entenent el futbol femení com qualsevol altre mercat esportiu, caldrà estendre el nostre missatge a tots aquells qui estan disposats a escoltar. Per a aconseguir-ho, el paper dels mitjans de comunicació és vital per construir una comunitat. Una família on les empreses rebin un retorn mediàtic, econòmic i social quan hi vulguin formar part. Assolint aquests lligams amb la rendibilitat suficient, serem capaços de prometre sous professionals a jugadores, recursos a clubs, audiències fidels a mitjans i, sobretot, una experiència inevitablement addictiva a tots els aficionats.

 

Etiquetes

Notícies relacionades

Comenta