Més notícies de Opinió

Articles d'opinió per autor

De pel·lícula a sèrie

 

Per primera vegada, la FIFA comptarà amb una estratègia global per al creixement i professionalització del futbol femení arreu del món. Fins aleshores, la punta de l'iceberg de la seva feina en relació a aquesta disciplina ha estat la celebració de Mundials cada quatre anys. Va ser el 1970, quan la FIFA va decidir apostar amb fermesa donant cabuda a aquest esdeveniment dins la seva estratègia. En poc més de 20 anys, es va doblar el nombre de països participants, passant de 12 a 24 seleccions el 2015.

L'aposta de la FIFA pel desenvolupament del futbol femení a escala mundial sempre generarà controvèrsia, malauradament el futbol masculí sempre servirà de referent i punt de comparació. Va succeir fa pocs dies quan es va anunciar que el 2019 coincidirien la final masculina de la Copa Amèrica i de la Copa d'Or junt amb el Mundial femení a França. Des de 1991, la final del torneig femení sempre havia tingut una data exclusiva per a poder concentrar tots els esforços mediàtics en un impacte de major repercussió.

Òbviament, el paper de les televisions i dels mitjans de comunicació és una de les primeres passes del camí cap a la professionalització, però també és cert que en algun moment haurem de deixar de mirar els altres per centrar-nos en el nostre camí. Des del meu punt de vista, hi ha més arguments a favor que en contra en relació al compromís de la FIFA amb el futbol femení. A nivell de màrqueting, la nova estratègia global presentada aquesta setmana neix per resoldre un dels problemes, o oportunitats, més substancials d'aquest esport: la freqüència.

Una audiència d'un bilió de persones és l'objectiu marcat per al proper Mundial, que se celebrarà l'estiu vinent a França. No tinc cap dubte que s'aconseguirà, la qüestió és què farem fins al proper mundial d'aquí a quatre anys. El cost d'oportunitat és massa alt per a no intentar establir una relació amb els aficionats més enllà d'un amor d'estiu.

El nou pla presentat des de Zuric se centrarà a fer créixer la participació, millorar el valor comercial i construir els fonaments del futur del futbol femení. Per solucionar els reptes comentats anteriorment, es crearan noves competicions, a nivell nacional i de clubs, que permetran oferir un calendari més complet durant l'any i reforçat amb un programa de comunicació i comercial específic. Si entenem la relació amb els seguidors com una experiència, aquesta proposta és vital per fer gaudir molt més i millor als aficionats amb una sèrie d'uns quants capítols que no pas amb una única pel·lícula.

 

Etiquetes

Notícies relacionades

Comenta