Més notícies de Opinió

Articles d'opinió per autor

El repte del patrocini

 

Generar ingressos per ser sostenible, per poder remunerar millor les jugadores, per poder atraure més aficionats el dia de partit per, finalment, generar encara més ingressos. Un cercle viciós que juga un paper en contra de molts clubs quan s'adreça des d'una perspectiva ineficaç per a marques. Si com a gerents de club ens preguntem com podem ingressar més per patrocini, només atraurem patrocini a curt termini. En canvi, si la pregunta és «què podem aportar a un patrocinador?», inevitablement estarem en una situació molt més encaminada cap a l'èxit.

Si ens fixem en els principals patrocinadors dels equips de Primera Divisió, veurem que fins a quatre equips no llueixen un partner al frontal de la samarreta. Parlem del Levante, el Madrid, el Betis i el Rayo. Curiosament, el Betis i el Rayo tampoc en tenen als seus equips masculins respectius. Entre ells, el Madrid és l'únic club exclusivament femení, pel que a priori ho podria tenir més difícil per captar inversió. Sense anar més lluny, l'equip blanc compta amb la mateixa massa social a xarxes que equips com el Levante o el Málaga, clubs tradicionalment presents a la Primera Divisió masculina. La resta compten amb patrocinadors de caràcter local i nacional, a excepció dels equips més grans com l'Atlético de Madrid i el Barça, qui salten a la gespa de la mà de marques internacionals com Stanley i Herbalife i amb un volum de seguidors que supera el milió de persones.

Treballar en els beneficis que podem aportar als patrocinadors no és suficient. S'ha d'explicar i educar els possibles partners en per què debutar al futbol femení és una bona inversió. Intentar capitalitzar la marca dels equips masculins com el Levante, el Betis o el Rayo, no és suficient. Si ens dirigim a una audiència que consumeix un producte diferent, hem d'oferir una sèrie d'actius diferents per a les marques.

Des del meu punt de vista, el màrqueting a través d'email és el «patrocinador oblidat». Lluny d'enviar spam, connectar amb una comunitat creixent i oferint valor relacionat amb el club pot arribar a ser una font d'ingressos constants. Per exemple, si l'Athletic Club comptés amb una comunitat de 4.000 socis de l'equip femení que li reportessin 50 € cadascú de forma anual, ingressarien 200.000 €. La clau està a construir la relació, posant l'èmfasi en una experiència especial.

Amb més patrocinadors que fa uns anys i menys que en el futur, la Primera Divisió avança progressivament. No obstant això, el patrocini comprometrà un cost d'oportunitat massa alt si els esforços no se centren a fer activacions útils per a les marques i en apropar-los a una audiència que connecti amb una història basada en valors, no en bitllets.

 

Etiquetes

Notícies relacionades

Comenta