Més notícies de Editorial

Articles d'opinió per autor

El model anglès

 

Després d'un procés de reestructuració a Primera i a Segona Divisió, una nova estratègia de marca i l'objectiu d'acollir l'Europeu del 2021, la competició anglesa és la primera lliga de futbol femení plenament professional. Treballar o estudiar després d'entrenar ja és una opció, no pas una obligació.

En la present temporada, la federació anglesa ha reforçat l'àrea de màrqueting per impulsar a participació i el prestigi de la FA Women's Super League a tots els nivells. Encara que en l'àmbit esportiu equips com el Chelsea o el Manchester City encara estiguin lluny de gegants com l'Olympique Lyonnais o el Wolfsburg, l'impacte digital a la lliga d'equips com l'Arsenal està a un nivell superior en comparació a molts clubs d'Europa. També destaquen entitats com el Liverpool, qui va signar el primer patrocinador exclusiu per a un equip anglès per mitjà de l'acord per tres temporades amb la multinacional Avon.

Un cop superada la barrera de la professionalització, s'enfronten a un «bon problema» quan analitzen els seus números. Un risc que, tant de bo, competicions amb un fort creixement com la Primera Divisió espanyola puguin solucionar ben aviat. Segons el mitjà The Guardian, pocs són els equips on les finances se sostenen per si soles en les seccions femenines i sense ajuda dels possibles ingressos de l'equip masculí.

Parlem de casos com el Manchester City o el mateix Liverpool. Equips que, per altra banda, depenen majoritàriament d'ingressos per patrocini, comptant amb poc suport per concepte de matchday. Concretament, els ingressos per patrocini suposen un 70% i un 81%, respectivament. Un «bon problema» perquè ja compten amb ingressos per patrocini i per entrades o abonaments, però on haurien d'equilibrar la balança per diversificar el risc.

Un model on s'apropen equips com el Barça, qui va signar el primer main sponsor amb la marca americana Stanley Tools. Segons La Vanguardia, un acord valorat en al voltant de 3,5 milions d'euros per temporada i que permet l'equip femení ser l'única secció sostenible del club. El proper pas, poder construir una audiència i una base d'aficionats que també esdevingui una branca d'ingressos prometedora.

El model anglès ens pot ser molt útil tant com a referència per desenvolupar la competició cap a la professionalització com per consolidar un escenari d'ingressos creixents a llarg termini. De poc serviria invertir en una estructura on es depengués de pocs patrocinadors o majoritàriament d'entitats públiques, on el risc és massa elevat. Fixem-nos en les decisions més o menys encertades dels nostres veïns per avançar més i millor.

 

Etiquetes

Notícies relacionades

Comenta