Més notícies de Editorial

Articles d'opinió per autor

El peix que es mossega la cua

 

«Comença a interessar que siguem visibles». La sentència és d'Aitana Bonmatí, jugadora de Barça formada al planter, qui després del seu èxit al Mundial sub-20 d'aquest estiu -subcampiona del món amb Espanya- i la seva espectacular trajectòria en el primer equip blaugrana -aquesta temporada ja suma vuit gols- s'ha convertit en un reclam majúscul per a les grans marques. «El futbol femení està creixent, és cada vegada més visible, i a les marques els interessa que la dona es vegi», afegeix.

Alexia Putellas la secundava en una recent entrevista.: «Cada vegada les marques es fixen més en nosaltres perquè volen participar d'aquest 'boom'. Cada setmana es televisen quatre o cinc partits de la Lliga, estem sortint en els mitjans perquè hem guanyat un Mundial i estem creant un referent que les grans marques no es volen perdre», sentenciava.

No fa gaire, les jugadores havien de comprar les seves pròpies botes, per posar un exemple, perquè firmes com Adidas, Nike o Puma no les tenien encara en les seves agendes. Avui, totes llueixen els seus propis espònsors al camp i, les més mediàtiques, també fora del terreny de joc.

Els periodistes i els caps de premsa dels clubs ho sabem bé: quan fem una entrevista amb sessió de fotos a una jugadora, cal preocupar-se que llueixi el logotip del seu patrocinador en el jersei, samarreta, botes o bossa per tal que surti el logotip als diaris. I no parlo només de les jugadores més mediàtiques com Lieke Martens o Hamraoui, que són celebrities en els seus països, sinó de les nostres jugadores de la Primera Divisió, que han passat de ser perfectes desconegudes a arrossegar milers de seguidors a les xarxes socials.

L'arribada dels espònsors suposa una injecció de diners important per a elles i ajuda a alimentar el famós peix que es mossega la cua: com més títols es conquereixen, més visibilitat s'assoleix en els mitjans, més patrocinadors s'interessen a posar diners, més recursos s'obtenen i més opcions hi ha en definitiva de guanyar títols. L'interès, com deia Aitana, perquè les futbolistes siguin visibles és tan important com l'interès per tenir cada cop més visibilitat. Mentre així sigui, la màquina continuarà funcionant.

 

Etiquetes

Notícies relacionades

Comenta