Més notícies de Opinió

Articles d'opinió per autor

El punt de partida

 

Al futbol femení, sovint llegim notícies sobre fitxatges, patrocinadors o drets de televisió, però és poc comú conèixer quant cobra cada jugadora, l'import dels contractes de patrocini o dels acords amb mitjans audiovisuals. Falta d'informació de mercat, estratègia o necessitat de discreció, la qüestió és el cost d'oportunitat que aquesta situació pot generar envers el creixement del futbol femení.

En l'àmbit esportiu, resulta més fàcil accedir a dades com la xifra de jugadores federades a Espanya, la qual s'ha multiplicat per quatre en els últims 15 anys, segons El País. Als despatxos de direcció i màrqueting, es treballa amb poca informació que permeti a clubs o competicions ubicar-se en el mercat i comparar la seva xifra de negoci amb l'evolució de l'esport. Contribuir a una solució a aquesta necessitat és precisament el que la multinacional Nielsen persegueix mitjançant un dels seus últims estudis sobre esport femení.

Quantificar i mesurar en xifres d'ingressos i despeses partides com el patrocini, matchday, marxandatge o drets televisius ha de ser el punt de partida per a clubs, competicions i federacions. El pas fonamental per descriure la situació inicial i poder atraure seguidors, marques i mitjans. Segons l'estudi, el total de patrocinis en l'esport femení ha augmentat un 37% en quantitat i un 49% en valor econòmic, entre l'any 2013 i el 2017. Pel que fa als aficionats, fins al 84% dels seguidors generals de l'esport estan interessats en esports femenins, sent el 49% dones i el 51% homes. Entre els esports, el futbol és el més seguit arreu del món per 105 milions de persones. Xifres molt allunyades de certs prejudicis socials que poc tenen a veure amb la realitat d'avui dia. A més a més, la majoria de seguidors descriu l'esport femení com competitiu i inspirador.

Conèixer l'evolució de la indústria i dels seus protagonistes des d'una perspectiva econòmica és clau per poder posar damunt la taula propostes que sedueixin mitjans i patrocinadors actuals i futurs. Xifres que evolucionin a l'alçada de la professionalització de l'esport femení. Propostes que mesurin i projectin el creixement imparable del futbol femení.

 

Etiquetes

Notícies relacionades

Comenta