Més notícies de Editorial

Articles d'opinió per autor

48.121 creients

 

L'assistència de rècord de 48.121 aficionats a San Mamés posa de relleu, un cop més, l'imparable creixement del futbol femení. Reunir aquest volum de massa social en ple hivern i entre setmana, per a un partit de futbol femení, és de tot menys comú. No obstant això, des d'una perspectiva de màrqueting, aquesta xifra ens dóna una lliçó molt valuosa.

Hi ha tanta afició per l'Athletic femení a Bilbao? Desperta tanta passió el futbol femení al País Basc? La resposta a aquesta xifra de rècord no es troba en el volum de seguidors de l'equip femení ni d'aquest esport, sinó al fort vincle entre l'Athletic i els seus seguidors. A la final de la lliga de futbol femení de Mèxic, disputada entre Rayadas i Tigres, hi van assistir més de 51.000 persones. Una fita coronada com la millor assistència en un partit de futbol femení entre clubs de la present dècada. De nou, una victòria a la graderia deguda a la passió i el sentiment d'identificació amb els clubs, res a veure amb el preu de les entrades o l'hora del partit. Principalment, es tracta de la connexió emocional entre afició i club, lligats per una història, tradició i valors.

L'Athletic és un club diferent, amb una personalitat pròpia tant dins com fora del camp. Una història ben arrelada a la cultura i les tradicions de la ciutat que es percep a l'hora de fer fitxatges, signar acords de patrocini o dissenyar la samarreta oficial. No és casualitat que l'anterior rècord d'assistència també es registrés a San Mamés, quan el femení de l'Athletic va guanyar el títol de Lliga el 2003.

No és l'equip o l'esport femení qui arrossega quantitats de rècord a Bilbao o Monterrey, sinó el sentiment de pertinença i el vincle emocional que els aficionats estableixen amb el club. Una autèntica lliçó de màrqueting que ens ensenya a créixer des de l'essència de la marca.

 

Etiquetes

Notícies relacionades

Comenta