Més notícies de Editorial

Articles d'opinió per autor

El repte d'entretenir

 

Les grans fites d'assistència d'aficionats a partits de futbol femení són excel·lents i necessàries per generar interès a la societat, especialment als mitjans de comunicació. Recentment, 48.121 espectadors a Bilbao o la temporada passada, 22.202 a Madrid i 21.500 a Sant Sebastià. Xifres de rècord que permeten aconseguir finestres de visibilitat allà on és més difícil, als mitjans de comunicació i al dia a dia quotidià.

No obstant això, només 926 aficionats van assistir al següent partit que van disputar les jugadores de l'Athletic Club a la ciutat esportiva de Lezama. Una realitat que és tangible cada cap de setmana, on la Primera Divisió no supera la mitjana de 1.000 d'espectadors per partit, segons el diari Marca. Per descomptat que les xifres de rècord ajuden, i molt, però també hem de centrar-nos a fer créixer un vincle amb els aficionats on se sentin orgullosos d'aparèixer de forma més regular.

Des d'una perspectiva de màrqueting, podem optar per una estratègia on la necessitat que adrecem sigui l'entreteniment, per tal de fer créixer la massa social i fidelitzar-la, sobretot, els dies de partit. Si els potencials espectadors decideixen anar al cinema abans que a un partit de futbol femení, és vital treball en l'experiència d'abans, durant i després dels partits. El plantejament d'associar el valor afegit d'un club a allò que succeeix exclusivament sobre el terreny de joc és massa arriscat. Quan l'equip perdi, l'estadi estarà buit. En canvi, si identifiquem el mercat com el negoci de l'entreteniment, podrem construir una relació fidel i beneficiosa a llarg termini.

El passat 6 de desembre, l'Espanyol va organitzar la 'II Festa del Futbol Femení', una jornada amb activitats dirigides a apropar l'equip femení al públic i entretenir. En l'última edició, bubble football, partits reduïts, signatura d'autògrafs o inflables van amenitzar el matí a la Ciutat Esportiva Dani Jarque. Una festa plena d'activitats que es repetirà el pròxim mes d'abril amb la visita de l'Atlético, quan s'obrirà l'RCDE Stadium per primer cop pel femení.

És clau identificar en quin negoci ens trobem perquè seguidors i patrocinadors potencials ens vegin, s'interessin i vulguin connectar amb la nostra marca. Apropar les històries i els valors diferencials que fa únic l'esport femení i les seves jugadores pot ser l'estratègia més efectiva i profitosa per avui i demà.

 

Etiquetes

Notícies relacionades

Comenta