Més notícies de Editorial

Articles d'opinió per autor

Toca arriscar-se

 

Bona part del poder de decisió de compra el tenen les dones, de forma transversal a diferents sectors afins a l'esport i al futbol. Una realitat que ha de ser ben present als departaments de màrqueting d'empreses vinculades al futbol femení. Ja no val ensenyar un logotip o enviar producte a una jugadora perquè publiqui una fotografia a les xarxes socials. Cal transmetre un missatge, que ressoni amb l'audiència. Ser valents o caure en l'oblit.

Especialment en l'àmbit digital, que ha deixat de ser digital per transformar-se real, les marques que generen més ressò envers el futbol femení són aquelles que defensen propòsits, reptes i somnis a través de missatges sincers i crítics. Per exemple, els drets humans, el canvi climàtic o el feminisme. Recentment, Nike va publicar la seva campanya Dream Crazier, on posava de manifest el potencial de la dona per batre qualsevol objectiu. També va ser el cas de Gillette, arriscant el seu posicionament de marca amb la campanya The Best Men Can Be, on recalcava la importància de desafiar els nostres propis principis en favor d'un món més igualitari. Toca arriscar-se i tenir marques valentes per ser visibles i creïbles.

Una postura semblant a la de la marca americana Stanley, patrocinadora principal de l'equip femení del Barça, qui creu a associar la seva imatge als valors d'aquells valents qui treballen per construir un món millor. Una vinculació basada en l'essència de marca. Recentment, la UEFA també ha anunciat el seu acord amb Nike per a les competicions de futbol femení europeu i, per la seva banda, la selecció femenina d'Anglaterra estarà recolzada per la cervesa Budweiser. Els seguidors ja comencen a complir a poc a poc amb l'assignatura d'assistir als partits, ara les marques han d'agafar més protagonisme.

Per tant, és més necessari que mai adaptar la nostra comunicació i estratègia a un públic exigent i rendible. Ser una marca més, construint l'argument en el producte en lloc del benefici, només ens portarà a passar desapercebuts. Ser valent i arriscar-se ens portarà inevitablement a un major impacte a tots els nivells.

 

Etiquetes

Notícies relacionades

Comenta