Més notícies de Editorial

Articles d'opinió per autor

Les micro-influencers

 

Sovint cometem l'error de valorar i posicionar marques dins l'esport femení, especialment les jugadores, segons el nombre de seguidors que tenen a les xarxes socials. Una estratègia ideal per mesurar la quantitat d'audiència, però no la seva qualitat. De què serveix tenir molts seguidors si no formen una família? L'escenari ideal, per descomptat, passa per la qualitat i la quantitat.

En l'àmbit del patrocini, les jugadores poden actuar com micro-influencers pel seu reconeixement en una comunitat concreta dins l'esport femení. No calen grans volums de seguidors, sinó una audiència fidel amb valors compartits. Especialment, si tenim en compte que aquests valors són el principal actiu del qual disposen les jugadores de futbol, protegim-lo i potenciem-lo. I, en el cas de comptar amb seguidors falsos, la poca interacció d'aquests perfils es farà evident a l'hora d'analitzar el seu potencial com ambaixadores de marca.

Un cas interessant d'analitzar és el d'Alexia Putellas, amb més de 250.000 seguidors entre les plataformes de Facebook, Twitter i Instagram. ISDIN, multinacional de productes per a la cura de la pell, n'és patrocinadora. Segons un membre de l'equip directiu de l'empresa en un congrés fa pocs dies, «l'Alexia és una jugadora amb voluntat per ajudar les futures generacions i amb interès real pel producte». Una personalitat que es transmet en la influència que té la seva imatge sobre els seus seguidors i que li permeten atreure marques com ISDIN o Nike. «Sempre preguntem a possibles ambaixadors si faran servir el producte i si el recomanaran de forma natural al seu entorn», comentaven des d'ISDIN, recalcant la necessitat d'ensenyar el seu producte davant una comunitat fidel i per part d'una esportista honesta.

En molts casos de jugadores amb pocs seguidors a les xarxes socials, podem transformar aquesta debilitat en una fortalesa. Convertint-les en micro-influencers aconseguirem un retorn d'inversió més elevat gràcies a la qualitat dels seguidors, atraient marques amb públics objectius específics. El camí es troba en construir comunitats reduïdes, però connectades a través de valors concrets. El futur del màrqueting d'influencers demana filar cada cop més prim. Aprofitem l'impacte de les jugadores per agradar molt a un grup determinat.

 

Etiquetes

Notícies relacionades

Comenta