Més notícies de Editorial

Articles d'opinió per autor

El factor camp

 

Les xifres d'assistència a partits de futbol femení d'aquesta temporada fan lluir els grans estadis que baten rècords, però evidencien les diferències entre equips amb menys afició. Un impacte social difícil de comparar quan un mateix equip és capaç de reunir a més 60.000 espectadors i a menys de 3.000 en partits diferents celebrats en pocs dies.

Durant la setmana passada, 20.615 aficionats van rebre l'Espanyol en la seva estrena al RCDE Stadium i, el passat diumenge, el Barça va reunir 12.764 persones. Registres de rècord que, progressivament, deixen de ser menys habituals per normalitzar aquest esport en el dia a dia de la societat. No obstant això, les expectatives i el producte final que es trasllada a televisions, mitjans de comunicació i xarxes és tant o més important que el que es viu a l'estadi per tal d'augmentar el valor comercial de cada equip. Setmanes abans del partit, l'Espanyol va esgotar totes les entrades, una expectativa que es fa refredar en veure que només es van omplir aproximadament la meitat de les 40.000 localitats reservades. Un fet que va passar desapercebut per la festa viscuda, però que contrastava amb l'expectativa de seguidors i mitjans, tot i haver superat inclús la mitjana d'assistència de l'equip masculí.

Per la seva banda, el Bayern München va ser l'últim rival que s'enfrontava al Barça al Miniestadi, ja que a partir de la temporada vinent serà l'Estadi Johan Cruyff qui acollirà els partits del femení, Barça B i Juvenil A en competició europea. Una instal·lació amb capacitat per a 6.000 espectadors, menys de la meitat del Miniestadi i ubicat a la Ciutat Esportiva a Sant Joan Despí. Sens dubte, tot un repte per oferir un bon producte a televisions. No obstant això, reduir la capacitat de l'estadi no és necessàriament una llosa. Un camp més petit i amb una bona entrada és molt més atractiu, a nivell comercial, que un gran estadi buit. Ja ho va fer la Juventus amb el seu nou estadi per a 41.507 persones. És, precisament, un punt on coincideixen Jordi Mestre, vicepresident esportiu del Barcelona i Xavi Llorens, entrenador clau en la història del femení. «Com hem d'anar al Camp Nou si la mitjana d'espectadors al Miniestadi és de 1.500 persones?» explicava recentment Mestre a Mundo Deportivo.

Des del meu punt de vista, que el Camp Nou obri les portes a l'equip femení és qüestió de temps. Una oportunitat acompanyada d'un repte majúscul, oferir una bona imatge com la que van oferir l'Atlético de Madrid i l'Athletic Club, considerant la segmentació de la massa social blaugrana en les diferents seccions del club. Tanmateix, primer és necessari treballar a potenciar el vincle amb l'afició per, en primer lloc, millorar la regularitat a l'estadi Johan Cruyff i, en segon lloc, fidelitzar l'afició per omplir el Camp Nou quan l'ocasió arribi. La prioritat, cuidar i millorar el producte perquè sigui atractiu a curt i llarg termini, tenint la paciència necessària per créixer de manera sòlida.

 

Etiquetes

Notícies relacionades

Comenta