Més notícies de Opinió

Articles d'opinió per autor

És l'hora d'actuar

 

És el moment d'accions, no paraules. Amb aquest missatge contundent, la UEFA va presentar la seva nova estratègia per potenciar el futbol femení arreu d'Europa fins al 2024. Un plantejament a llarg termini per consolidar el futbol com l'esport més practicat entre nenes i dones al continent. Concretament, amb 2,5 milions de jugadores registrades. Entre els altres objectius del pla estratègic, destaca la fita de doblar el valor de competicions com la Champions League i l'Eurocopa, a més a més de focalitzar-se en estendre percepcions com la diversió, inclusivitat, fortalesa i inspiració del futbol femení.

Des de fa uns mesos, el màxim organisme europeu ja ha començat a prendre acció presentant acords de patrocini històrics i exclusius per a les competicions europees de futbol femení com Visa o Nike, a qui també es fa afegir Hublot en les activacions presents a la publicitat a peu de gespa. Per altra banda, la de Budapest va ser la primera final disputada de forma separada de la Champions League masculina. Una decisió presa per «accelerar el creixement d'una plataforma pròpia, convertint-se en un producte de molt més valor», explicava Aleksander Čeferin. Uns acords que potencien el valor comercial dels equips participants. Enguany, Stanley, patrocinador principal de l'equip femení del Barça, haurà multiplicat l'impacte de marca i vinculació amb el futbol femení global a través de l'equip blaugrana.

El creixement del futbol femení és responsabilitat de totes les parts implicades, per això és un encert, des del meu punt de vista, la implicació que clubs i jugadores han tingut en l'elaboració d'aquest nou pla de desenvolupament. Una unió necessària per a un canvi de base, que també exigeix mesures a l'alçada de l'objectiu com el fet d'augmentar un 50% la inversió en programes de futbol femení a partir del 2020. Segons la responsable de futbol femení a la UEFA, Nadine Kessler, «aquesta estratègia ha estat elaborada per liderar un canvi radical pel futbol femení i per la figura de la dona al futbol».

Passos de gegant que haurien de repercutir de forma significativa també en l'àmbit local, donant més visibilitat, recursos i oportunitats als grans clubs, però també pressió als que tenen menys recursos. El nou escenari impulsat per la FIFA i la UEFA forçarà tots els equips a reflexionar, actuar i apostar pel futbol femení de manera decidida si no volen perdre competitivitat dins i fora del terreny de joc.

 

Etiquetes

Notícies relacionades

Comenta