Més notícies de Opinió

Articles d'opinió per autor

Que guanyi el futbol femení

 

La guerra televisiva en què està embolicada la Primera Divisió amenaça molt seriosament amb deixar-nos sense veure els partits més rellevants d'aquesta temporada. L'aficionat, per descomptat, està sent el gran perjudicat d'aquest conflicte que, ara com ara, sembla molt lluny de resoldre's. Portem només tres jornades de Lliga disputades i l'enrenou ja és majúscul.

Per a posar-nos en antecedents: els drets audiovisuals pertanyen als mateixos clubs, no a la Federació Espanyola, per la qual cosa són ells els qui decideixen a quina operadora vendre'ls. La majoria va decidir cedir-los a Mediapro per a les pròximes tres temporades, però no el Barça com tampoc ho van fer l'Athletic Club i el Tacón, als quals després es van afegir Madrid i Sevilla. Prefereixen tots cinc negociar pel seu compte o juntament amb la RFEF.

La setmana passada es va celebrar el clàssic a l'estadi Johan Cruyff amb la lògica expectació mediàtica. No només es van vendre totes les entrades disponibles sinó que es va anunciar a Barça TV l'emissió d'un duel que, recordem, la passada temporada va congregar a 60.739 persones al Metropolitano. No obstant això, Mediapro va interposar una denúncia el dia abans en entendre que, com a propietari dels drets de l'Atlético de Madrid, el Barça no tenia dret per a emetre l'encontre.

La Justícia li va donar la raó a Mediapro i va prohibir al club emetre el clàssic «per qualsevol mitjà, fins i tot xarxes socials». Què va fer el Barça? Doncs va fer cas omís a la mesura cautelar i va retransmetre el partit en entendre que, tal com apunta la normativa del futbol femení a diferència del masculí, ostenta el 'dret d'arena' com a local.

La directiva responsable de la secció, Maria Teixidor, ho va deixar ben clar: «Som els organitzadors d'un esdeveniment a la nostra casa i som els que podem emetre el que passa allí. Fora de casa és diferent».I va afegir que «és el partit més esperat de la Primera Divisió i no podíem deixar de retransmetre'l».

La situació no cobraria tints dramàtics, o quedaria en una simple anècdota -el Barça pot pagar la multa corresponent i llestos- si no fós perquè es repetirà la mateixa història gairebé totes les jornades. En el cas del Barça, cada vegada que s'enfronti a un club els drets del qual ha venut a Mediapro, i això inclou partits de la màxima com el derbi davant l'Espanyol o els duels històrics enfront de Llevant, Real Sociedad o Rayo Vallecano, es toparà amb la mateixa barrera.

D'altra banda, també a les càmeres de Mediapro els han vetat l'entrada a camps com el del Madrid. La solució, òbviament, passa simplement per dialogar i negociar. Per entaular un estira-i-arronsa que derivi en un acord en el qual, encara que no guanyin ni la Federació, ni Mediapro, ni la Lliga (representada per la ACFF), almenys guanyin els seguidors, les jugadores, els equips i, en definitiva, el futbol femení. Cedir, en una cura d'humilitat, perquè guanyem tots. De debò és tan difícil?

 

Etiquetes

Notícies relacionades

Comenta