Més notícies de Opinió

Articles d'opinió per autor

Nike creix amb el Mundial

 

Sovint ens preguntem quan trobaran la rendibilitat que busquen els patrocinadors presents al futbol femení, o si realment poden arribar a tenir un impacte econòmic que compensi una estratègia arriscada. Especialment, quan poques xifres d'acords comercials són accessibles al públic. Doncs bé, resulta que Nike hi ha guanyat amb el Mundial, i molt.

Sense ser patrocinador oficial del Mundial femení celebrat a França -el proveïdor tècnic era Adidas- Nike ha aconseguit capitalitzar tant les accions dirigides a posicionar la seva marca com la tàctica enfocada a generar negoci, segons reconeix el seu president i CEO, Mark Park: «Aquest passat estiu va ser increïble per a la nostra línia de calçat i roba esportiva». De fet, la samarreta de la selecció nord-americana femenina va aconseguir la fita de ser la samarreta de futbol més venuda de la història en una temporada a Nike.com, incloent-hi masculí i femení.

El retorn encara va més enllà, després del Mundial, Nike ha declarat haver augmentat un 7% les vendes, un total de 10,7 bilions de dòlars en el primer quadrimestre de l'any fiscal de 2020, quatre vegades superior a les del Mundial del Canadà del 2015. La línia de negoci per a dona a nivell internacional, fora dels Estats Units, ha crescut fins a un 16% i, segons Talkwalker, la marca esportiva va obtenir un 51,3% de quota de veu de marca a les xarxes durant la màxima competició.

Sí, estem parlant de Nike i normalment fan les coses bé, però podem aprendre més d'una lliçó per poder aplicar a casa nostra. Transmetre una història que connecti és clau per construir valor de marca al futbol femení, com la famosa campanya 'Dream crazy' que Nike ha llançat aquest any. Aprofitar el moment i ser àgils amb contingut atractiu en moments clau del Mundial els va ajudar a dominar les xarxes, especialment amb estrelles com Megan Rapinoe i les catorze, de les vint-i-quatre seleccions, que vestien. Finalment, valentia a l'hora de dur el futbol femení a la màxima dimensió possible, com la impactant presentació de les samarretes oficials de cada selecció que es va fer abans de l'inici del torneig.

Lliçons de risc, creativitat i paciència. Eines vitals per fer rendibles les apostes que patrocinadors i col·laboradors fan amb jugadores, clubs i competicions de futbol femení. Que les empreses grans obrin camí i les més petites ho facin a la seva mida. Partit a partit.

 

Etiquetes

Notícies relacionades

Comenta