Més notícies de Editorial

Articles d'opinió per autor

Anglaterra ho té clar

 

Amb l'objectiu de convertir la propera Eurocopa, que se celebrarà el 2021 al país britànic, en l'esdeveniment més gros de futbol femení en l'àmbit europeu, el futbol femení anglès creix a ritme de rècord. Sobretot més enllà del terreny de joc, on la federació anglesa està apostant amb fermesa per desenvolupar un producte que no es pot rebutjar.

L'any passat, la federació va fer públic el seu pla per impulsar el futbol femení d'elit i base a Anglaterra, arrelat en tres eixos principals i amb una visió a tres anys, del 2017 al 2020. El primer objectiu, doblar la participació de dones i nenes jugant a futbol; el segon, doblar la quantitat d'aficionats i l'últim, aconseguir un èxit sostingut a escala global.

Des d'aleshores, l'interès i seguiment del futbol femení no ha parat de créixer en aficionats, espectadors i patrocinadors; així com tampoc ho ha fet al terreny de joc. Al Mundial de França, una audiència televisiva rècord d'11,7 milions d'espectadors van veure com Anglaterra quedava eliminada a les semifinals davant les americanes, competint fins a l'últim minut. El cap de setmana passat, l'amistós celebrat a Wembley contra Alemanya va registrar el rècord d'assistència mundial en un partit amistós amb un total de 77.768 espectadors. I, aquest cap de setmana, tornarem a veure una gran festa del futbol femení amb la nova iniciativa de la federació, el Women's Football Weekend. S'obriran quatre grans estadis com són Anfield, el Tottenham Hotspur Stadium, l'Amex Stadium i el Madjeski.

Per si faltessin al·licients, aquesta setmana ha aterrat Sam Kerr a Londres com a nou fitxatge del Chelsea. La jugadora australiana és una de les millors davanteres del món, havent guanyat cinc Botes d'Or consecutives als Estats Units i a Austràlia, a més d'haver estat nominada a la Pilota D'or 2019. Més enllà del reforç esportiu, el Chelsea va saber aprofitar molt bé l'anunci del fitxatge amb contingut a xarxes socials com una entrevista, estadístiques i millors moments de la seva carrera, un vídeo de presentació filmat per ella mateixa, els millors gols i imatges potenciant el marxandatge de l'equip londinenc.

Plans i estratègies que es tradueixen en acció i resultats notables tant en l'àmbit esportiu com, sobretot, de màrqueting. La federació i els clubs d'Anglaterra comencen a distanciar-se de forma destacada de la resta de països europeus amb un producte cada cop més atractiu i rendible.

 

Etiquetes

Notícies relacionades

Comenta