En els duels entre rivals directes tot es magnifica, ja que no només hi ha els tres punts en joc pel vencedor sinó que a més hi ha els tres punts que li restes al teu rival, són partits de 6 punts. «Hem patit davant un equip molt directe, no hem sabut controlar del tot el partit sobretot a la segona part» explica Carles Torreblanca, entrenador de l'Atlètic Vilafranca que es mostrava molt «satisfet» pels tres punts que permeten al seu equip «allunyar-se de la zona baixa». «Ens hem contagiat del joc directe del rival i si no és el teu joc, pateixes. Havíem de buscar tenir més la pilota» finalitza Torreblanca que ja espera la pròxima jornada per «seguir sumant». A vegades en aquests partits els detalls poden ser decisius, i per a l'entrenador de l'equip visitant, Harold Guevara, l'arbitratge ha estat aquest detall diferenciador entre els dos equips. «Marxem amb un mal regust de boca, crec que l'arbitratge ens ha perjudicat, i la decepció creix, ja que sempre que sortim són massa 'casolans'» explica Guevara que tot i l'esforç «bo i constant» del seu equip no ha pogut sumar aquesta setmana. «Hi ha jugades com la segona groga a Natalia que es poden evitar amb un avís, o la jugada en què lesionen una jugadora que no entenc com prenen aquestes decisions» afegeix un Guevara que reconeix que el seu equip va «en ascens» i que la imatge mostrada ha estat «molt positiva i que ben aviat arribaran les victòries, segueixo confiant molt en l'equip» puntualitza Guevara.
Un partit molt disputat, amb dos equips molt igualats i que amb la pressió de la necessitat de puntuar de tres en tres per allunyar els fantasmes del descens ha provocat que fos un partit molt directe, amb les línies de pressió molt amunt, fet que provocava que les davanteres dels dos equips cometessin moltes situacions de fora de joc. Amb aquest joc directe l'equip del Pubilla Casas s'hi troba bé, domina molt bé aquesta faceta del joc i a poc a poc semblava que anava agafant la batuta del partit, però les locals ha aconseguit colpejar primer i anotar el primer gol del matx. Helena Blanes ha aconseguit superar la portera visitant al minut 24 en una bona jugada del seu equip per anotar així l'1-0 que donava tranquil·litat a un equip local que no s'ha trobat còmode al camp en cap moment donada la bona pressió i la intensitat amb què s'esforçava l'equip visitant. Abans de la mitja part, les locals han aconseguit sumar el seu segon gol que sense cap mena de dubte donava moltíssima confiança a les quadribarrades. Valeria Zurera, a tan sols un minut del descans, al 44, aconseguia doblar l'avantatge del seu equip amb el 2-0 i d'aquesta manera poder afrontar la represa amb molta més calma.
La segona part no ha canviat el guió. El Pubilla generava constant perill en pilotes directes cap a les seves davanteres, un joc molt vertical que ja li ha donat resultats en molts partits de la Lliga i l'equip local que, contagiat per aquesta manera de jugar, volia replicar amb la mateixa arma, però quan no estàs acostumat a un joc i vols aplicar-lo, és complicat. L'equip de Torreblanca ha patit, no aconseguia generar possessions llargues i poder fer recular l'equip de Guevara que amb la pressió alta aconseguia recuperar la pilota i tornar a llançar atacs de manera constant. El partit ha canviat radicalment amb la segona groga que ha vist Natalia Sanahuja al minut 67 i que ha deixat amb 10 jugadores l'equip visitant. El cop ha estat molt dur i a partir d'aquell moment l'equip local ha pogut tenir més la pilota i ha anat deixant que els minuts passessin per certificar els tres punts tot i que també han disposat d'alguna clara ocasió per rematar el partit. El marcador ja no s'ha mogut i els tres punts s'han quedat a casa.
Tocarà aixecar-se per part de l'equip visitant que a més de la derrota perdrà dues jugadores molt importants de cara al següent compromís i per a les locals, gaudir dels tres punts i a seguir treballant, ja que un parell de males setmanes i tal com està d'ajustada la Lliga, tornaries a sentir l'alè del descens al clatell.