Alliberament, alegria... adjectius que descriuen la satisfacció i la plantilla després d'aconseguir la salvació el darrer cap de setmana. Enrere queden els patiments i l'enuig de trobar-se jornada rere jornada en posicions de descens o lluitant per no perdre l'avantatge. Enrere queda l'angoixa de veure com un equip com l'Espanyol podia perdre la categoria.
Una vegada deixat enrere totes aquestes sensacions, l'equip blanc-i-blau viatja a Bilbao a gaudir, per primera vegada a l'any, de només una cosa: jugar a futbol. I que millor forma de fer-ho que a un dels camps on més es respira futbol de tota la categoria: a Lezama. L'equip ha pogut tenir, per fi, una setmana tranquil·la on, com ha explicat Rubén Rodríguez, «l'ambient als entrenaments ha estat molt bo». Això farà que «després de 5 jornades, l'equip pugui sortir al camp a gaudir sense la pressió de guanyar sí o sí».
A l'últim partit d'aquesta temporada, s'enfrontaran a l'actual campió de Lliga, que arriba a aquest partit després d'una irregular temporada i que, ara per ara, només li ha donat per arribar a ser cinquè a la classificació i lluny dels equips capdavanters. Un encontre que l'Espanyol ha preparat «com sempre, però amb l'equip més alleugerat, més animat i fent entrenaments amb més tranquil·litat» ha explicat Rubén. Sobre l'Athletic Club, el tècnic ha valorat que «és un equipàs, amb jugadores amb molta qualitat, un 'mix' de jugadores joves i veteranes molt bo». A més a més, la visita de l'equip 'perico' coincideix amb el comiat de jugadores emblemàtiques del club basc com Eli Ibarra, Iraia Iturregi e Irune Murua, que sumen més de 1.000 partits amb la samarreta de l'Athletic. Una circumstància que també té present el tècnic: «Aquesta circumstància, sumada a l'ambient de futbol i com ho viu la seva gent, farà més especial aquesta visita. A més a més, crec que no hi ha millor rival per a elles, que acomiadar-se davant d'un històric com és l'Espanyol» ha valorat.
Les últimes temporades no ha estat propícies per l'Espanyol a les seves visites a Lezama. 5-0, 7-1 i 3-0 han estat els últims resultats de les 'periques' al camp de les basques. L'última victòria de les blanc-i-blaves va ser per 1-4 a la primera jornada de la temporada 2005/06. Per aquest partit, Rodríguez no podrà comptar amb Paloma ni amb Inés, lesionades, ni amb Norma per temes personals. La cita és diumenge les 12 del migdia a la Ciutat Esportiva de Lezama.
FUTUR
En l'àmbit personal, l'entrenador 'perico' es troba «molt satisfet de la feina realitzada d'ençà que aquest cos tècnic va substituir Luismi Marín, del treball de les jugadores i dels partits que s'han fet». «No puc demanar més», afegeix. Després de 5 partits disputats i un balanç de 3 victòries, un empat, una derrota i la salvació a la butxaca, possibilitat que el cos tècnic encapçalat per Rodríguez continuï, pot ser una realitat. En una entrevista publicada aquesta setmana al diari La Grada, la directora esportiva Titi Camúñez ha assegurat què «han fet números per continuar», però Rubén ha manifestat que «encara no s'ha parlat res sobre aquest tema». «És un tema que no em preocupa. Només vull gaudir d'aquest final de temporada i, si després el club vol parlar, ja es farà», conclou. El que si ha fet Titi Camúñez és demanar a Rubén i al seu equip el seu punt de vista sobre altes i baixes després del temps que han estat dirigint l'equip. Tot i així «serà la direcció esportiva la que prengui la decisió quan ho cregui convenient» ha apuntat Rodríguez.